Brutal Burrito

Estudio: Tres Tipos Gráficos

Empresa: Cliente: Brutal Burrito

Año: 2020

Región: Comunidad de Madrid

Descripción: En 1984, la muerte del luchador Rodolfo Guzmán Huerta –comúnmente conocido como El Santo– conmocionó a todo México . A lo largo de cinco décadas y 15.000 combates, el legendario luchador cautivó al público y ayudó a impulsar el crecimiento de la Lucha Libre en todo el mundo. A través de sus apariciones en películas, cómics y dibujos animados, se estableció como un héroe popular e ícono cultural mexicano. Cumpliendo sus deseos, El Santo fue enterrado con su famosa máscara de plata. El funeral fue uno de los más grandes en la historia de México, al que asistieron decenas de miles de fanáticos. Esta fue la Edad de Oro de la lucha libre profesional, coincidiendo con los albores de la televisión por cable. Influenciados por la popularidad de El Santo, los medios de comunicación globales (incluido WWF) se inspiraron en las personalidades distintivas, las actuaciones exageradas y los trajes vibrantes de los luchadores de América del Sur para promover el deporte como cultura pop. Brutal Burrito rinde homenaje a este período con una identidad que fácilmente podría extraerse de una sala de juegos de 8 bits. / Description: In 1984, the death of the wrestler Rodolfo Guzmán Huerta – commonly known as El Santo – sent shockwaves through Mexico. Over the course of five decades and 15,000 matches, the legendary fighter had captivated audiences, helping to fuel the growth of Lucha Libre around the world. Through his appearances in film, comic books and cartoons, he established himself as a Mexican folk hero and cultural icon. In line with his wishes, El Santo was buried in his famous silver mask. The funeral was one of the biggest in Mexican history, attended by tens of thousands of fans. This was the Golden Age of pro-wrestling, coinciding with the dawn of cable television. Influenced by El Santo’s popularity, global media outlets (including WWF) drew inspiration from the distinctive personalities, over-the-top performances and vibrant costumes of South America’s luchadores to promote the sport as pop culture. Brutal Burrito pays tribute to this period with a menu of dishes named after Mexican wrestlers, and an identity that could easily be pinched from an 8-bit arcade. It’s a fast food joint in a trendy part of Madrid, serving burritos, of the authentic, freshly made variety, with organic ingredients, homemade salsas and artisan tortillas. The branding is the work of Tres Tipos Gráficos, an experimental Spanish studio with a reputation for a bold and contemporary aesthetic.